Tatabánya Kártya - Gyakran Ismételt Kérdések

Magánszemély és cég is igényelheti a Tatabánya Kártyát?

14 év feletti tatabányai állandó lakóhellyel rendelkező magánszemély igényelheti a Tatabánya Kártyát, tehát cég nem.

Hogyan tudom igényelni a kártyámat?

Itt, ezen a honlapon az Igénylés menüpontban is igényelheti a kártyát, de természetesen az Ügyfélközpontban is megtehet ezt, ahol készséggel válaszolunk minden kérdésére.

Csak személyesen tudom kiváltani?

A kártyát kiváltani csak személyesen lehet.

Mihez van szükségem ahhoz, hogy ki tudjam váltani a kártyát?

A személyes igényléskor kérjük hozza Magával azonosító okiratát a lakcímkártyával együtt, ugyanis csak ezen okmányok bemutatásával tudja hitelesen igazolni, hogy rendelkezik tatabányai állandó lakcímmel.
Továbbá a kiváltáshoz szükséges 2950,- Ft-os egy éves (első éves) kártyadíj (mely tartalmazza az Áfát) összegére is szükség lesz az Ügyfélközpontban.

Hol tudom a kártyámat használni?

Az elfogadóhelyek menüpontban rendszeresen frissített tartalom szerint Ön ki tudja keresni, hogy mely városrészben mely szolgáltatók és üzletek fogadják el a Tatabánya Kártyát.

Tudok bankkártyával fizetni az Ügyfélközpontban?

Igen, már bankkártyával is fizethet Ügyfélközpontunkban. Az alábbi bankkártyákat tudjuk elfogadni: Maestro, Mastercard, Visa, Visa Electron, V PAY.

Ha interneten igénylem a kártyát, mit készítsek elő?

Amennyiben online igényli a kártyát, úgy az adatlap kitöltése és a fénykép feltöltése után, kérjük, utalja át a kártya kiváltásához szükséges 2950,- Ft-ot (mely tartalmazza az Áfát).
Ebben az esetben tehát nem kell előkészítenie iratokat, azonban a kártya átvételekor kérjük, mutassa be azonosító okiratait.

Ha interneten igénylem a kártyát, hogy jutok hozzá?

Ebben az esetben is kérjük, hogy a kártya átvételéhez fáradjon be az Ügyfélközpontba, ahol kérjük, hogy mutassa be az azonosító okiratait. Köszönjük megértését! A kártya elkészüléséről e-mailben értesítjük.

Milyen fényképet tölthetek fel az internetes igényléskor?

Kérjük, minimum 1000x1000 pixel méretű képet töltsön fel saját Magáról, ami hasonlít egy igazolványképhez. A képet készítheti digitális fényképezőgéppel, webkamerával. Kérjük, hogy a képen csak Ön szerepeljen.

Ha nem megfelelő a fotó minősége, akkor rossz fotóval készül el a kártyám?

Nem, ha munkatársunk a kártya gyártásakor úgy ítéli meg, hogy a kép nem megfelelő minőségű, vagy nem felel meg az ÁSZF-ben rögzített feltételeknek, akkor nem készíti el a kártyát és erről e-mailben értesíti Önt.

Ha átutaltam a kártya díját, de mégsem veszem át, akkor visszajár a pénzem?

Nem, az ÁSZF-ben rögzített feltételek szerint a pénz átutalásával és az adatlap véglegesítésével Ön elfogadta az ÁSZF-et.

Hogyan hosszabbíthatom meg a Tatabánya Kártyám érvényességét?

A Tatabánya Kártyája érvényességét meghosszabbítani csak személyesen lehet a Tatabánya Kártyája és az Ön lakcímkártyája bemutatásával.
A meghosszabbítás díja 1950 Ft, ezért a kártya további egy évig lesz érvényes.
Fontos tudni, hogy a Tatabánya Kártya érvényességének meghosszabbításával a kártyához regisztrált autó ingyenes parkolási lehetősége automatikusan hosszabbodik.

Nem tudom személyesen meghosszabbítani a Tatabánya Kártyámat. Mit tehetek?

Tatabánya Kártyájának érvényességét egy Ön által írásban meghatalmazott személy is meghosszabbíthatja. Amit Meghatalmazottjától kérni fognak a Tatabánya Kártya Ügyfélközpontban:
- meghatalmazás,
- az Ön Tatabánya Kártyája,
- az Ön lakcímkártyája.

Honnan tudom, hogy melyik hónapban váltottam ki a kártyámat?

Ha nem tudom felidézni pontosan melyik hónapban igényeltem meg, váltottam ki a kártyámat, segít a kártya hátulján lévő kis matrica. Ezen két-két számot láthatunk, egy / jellel elválasztva. Az első két szám az évet, a második két szám a hónapot jelöli. Például ha a matricán a következő szerepel: 12/04, ez azt jelenti, hogy 2012 áprilisában váltottam ki a kártyámat. (Ebből következik, hogy a kártyám 2013. április 30-ig érvényes.) Tehát fontos tudni, hogy a matrica a kiváltás évét, hónapját jelöli, nem pedig azt, hogy meddig érvényes a kártya.

Mikor célszerű a Tatabánya Kártyámat meghosszabbítani?

Hosszabbítani abban a hónapban célszerű, amelyik hónapban a kártya érvényessége lejár. Ha tehát tavaly júniusban váltottam ki a kártyát, akkor idén június hónapban kellene meghosszabbítanom, ha szeretném, hogy a kártyám folyamatosan aktív legyen, és például a kártyához regisztrált autóval folyamatosan tudjak ingyenesen parkolni.
Hogy az adott hónap elején, közepén vagy végén hosszabbítok, teljesen mindegy, minden esetben a következő év adott hónap végéig lesz ismét aktív a kártya. Tehát ha a kártyám 2013. június 30-án jár le, teljesen mindegy, hogy június elsején hosszabbítom meg a kártyámat vagy 30-án, a kártya mindenképpen a következő év június 30-ig lesz érvényes.

A kártyám érvényességi ideje már lejárt. Ilyenkor mi a teendő, hosszabbíthatom a régit vagy újat kell kiváltanom?

A Tatabánya Kártya, függetlenül attól, hogy mikor járt le, hosszabbítható, tehát új kártyát nem kell kiváltani. Lejárt kártya hosszabbításánál annyi a tudnivaló, hogy a kártyához regisztrált autó parkolási lehetősége a hosszabbítás napját követő naptól lesz újra érvényes.

Van Tatabánya Kártyám, eladtam a régi autómat, vettem egy újat. Parkolhatok azzal is ingyenesen?

Az új autó regisztrációját követően igen. Az autó regisztrációjára a Parkolási Ügyfélszolgálaton van lehetőség, ahol szükség lesz az új autó forgalmi engedélyére, a meglévő és érvényes Tatabánya Kártyájára és a lakcímkártyájára.


A parkolási díj bevezetéséről hol kapok tájékoztatást?

A 2012. július 1-jén életbe lépett intézkedés az összes városi parkoló mintegy 10 százalékát érinti - csak meghatározott időszakban - a többi 90 százalék továbbra is ingyenes marad. A tatabányaiak (tatabányai állandó lakóhellyel rendelkezők) a Tatabánya Kártya kiváltásával mindig és mindenhol ingyen parkolhatnak.
A parkolási díjjal kapcsolatos részletek és bővebb információ Tatabánya város honlapján ide kattintva olvasható, valamint a parkolási rendszerrel kapcsolatban gyakran feltett kérdéseket és válaszokat elolvashatja, ha ide kattint.

Mi az egyik legfontosabb információ, ha van Tatabánya Kártyám és 2012. július 1. után is szeretnék ingyen parkolni a belvárosban?

Azért, hogy Ön -akinek már van Tatabánya Kártyája, vagy ezután váltaná ki- továbbra is ingyen parkolhasson a belvárosban, a következő fontos információkat is figyelembe kell venni:

Tatabánya Megyei Jogú Város Önkormányzata a tatabányai állandó lakcímmel rendelkezőknek mentességet biztosít a díjfizetés terhe alól - ők, amennyiben kiváltják a Tatabánya Kártyát, a kártyájukhoz egy saját vagy velük egy lakcímen élő közeli hozzátartozójuk üzemben tartásában lévő gépjárművet regisztrálhatnak, mellyel a várakozás minden díjfizető parkolási zónában, minden időszakban ingyenes.
A Tatabánya Kártya kiváltása önmagában azonban nem jogosítja Önt díjmentes várakozásra, a díjmentességhez Önnek a Parkolási Ügyfélszolgálaton regisztráltatnia kell a járművét, azaz a járművének adatait (pl: rendszám)! Ez a regisztráció ingyenes!

Hely:
- Parkolási Ügyfélszolgálat
, Tatabánya, Komáromi út 65.

Nyitva tartás:

Hétfő: 8-12 és 13-18 óra között
Kedd - csütörtök: 8-12 és 13-16 óra között
Péntek: 8-12 óra között

Kérjük vigye Magával a Parkolási Ügyfélszolgálatra:
- Tatabánya Kártyáját
- forgalmi engedélyt
- lakcímkártyáját

Regisztráltatható gépjárművek:
Regisztrálásra az a forgalmi engedélyben szereplő magánszemély üzembentartó jogosult, akinek a gépjármű forgalmi engedélyébe bejegyzett állandó lakcíme megegyezik a Tatabánya Kártyához rendelt, és a lakcímkártyában szereplő tatabányai állandó lakcímmel.
Amennyiben a gépjármű üzemben tartója nem azonos a Tatabánya Kártya birtokosával, a regisztrálás feltétele, hogy a gépjármű üzemben tartója a Tatabánya Kártya birtokosának azonos állandó lakcímen élő közeli hozzátartozója legyen.

További fontos információkat talál a parkolási díjjal kapcsolatban, ha ide kattint vagy hívja a Parkolási Ügyfélszolgálat telefonszámát: (06 34) 309 313 (helyi tarifa), +36 20 2-68-58-48 (mobil hívás), vagy írjon e-mailt: parkolas@tatabanya.hu e-mail címre.

Parkolási díj zónák


Ha elvesztettem a kártyámat, mit tehetek?

Kérjük haladéktalanul jelezze az Ügyfélközpontban.

Ha találtam egy elveszített kártyát, mit tegyek?

Kérjük, a talált kártyát adja le az Ügyfélközpontban és mi mindent megteszünk, hogy visszajuttassuk jogos használójának. Köszönjük, hogy segíti munkánkat!






Dokumentumok elfogadóhelyeknek


Tatabánya Kártya Ügyfélközpont:

(+36 34) 600.111


Ünnepi nyitva tartás:

2014. december 23-ig a megszokott rend szerint tartunk nyitva.
2014. december 24.   zárva
2014. december 25.   zárva
2014. december 26.   zárva
2014. december 27.   zárva
2014. december 28.   zárva
2014. december 29.   14-18
2014. december 30.   10-18
2014. december 31.   zárva
2015. január 1.             zárva
2015. január 2.             zárva
2015. január 3.             zárva
2015. január 4.             zárva
2015. január 5-től a megszokott rend szerint tartunk nyitva.

Minden kedves Ügyfelünknek Békés Karácsonyi Ünnepeket és Boldog, Sikerekben Gazdag Új Évet kívánunk!


Felhívjuk tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy az ügyfélközpont elköltözött:

2013. április 5-ig:
Tatabánya, Fő tér 6.
(Polgármesteri Hivatal, földszint)

2013. április 8-tól
ÚJ CÍM:
Tatabánya, Szent Borbála tér 1.
(A Vértes Agorája épülete,
azaz a volt Közművelődés Háza)

Új ügyfélközpontunkban is szeretettel várjuk Önöket!

További kapcsolati adatok.

Nyitva tartás:

A nyitva tartás 2013. április 8-tól megváltozott!

Új nyitva tartás:
Hétfő-péntek 10-18 óráig

Szombat 10-12 óráig
Vasárnap
zárva


Ha a parkolási rendszerrel kapcsolatban szeretne érdeklődni, kérjük hívja a következő számok valamelyikét:
(+36 34) 309-313 (helyi tarifa);
+36 20 2-68-58-48 (mobil hívás)
A parkolási információ elérhető:
hétfő - csütörtök: 8-16 óra
péntek: 8-12 óra

vagy kattintson: www.tatabanya.hu/parkolas




Feliratkozás hírlevélre

Email cím:

Tatabánya Kártya Ügyfélközpont: Tatabánya Pont Közhasznú Nonprofit Kft. | Telefonszámunk: (+36 34) 600.111